HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2017.05.05. 13:36 K+F

Elsősorban...

Címkék: mindennapok példakép alapítvány találkozás elfogadás fogyatékosság teljes élet fogadj el fogyatékos ember a világ színes látássérült ember sérült ember KézenFogva Alapítvány

Folytatjuk sorozatunkat, amelyben bemutatunk nektek öt nagyszerű embert. Velük együtt dolgozunk, ismerőseink, barátaink és szeretnénk, ha ti is megismernétek őket.

 

 

Elsősorban sikeres embernek tartom magam, aki megoldja problémáit

Okleveles közgazdász és informatikus vagyok.

20 éven keresztül a Központi Fizikai Kutatóintézet különböző egységeiben dolgoztam közgazdászként, informatikusként, végül egy kutatócsoport tagjaként szoftverfejlesztőként. Jelenleg az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikus munkatársa vagyok.

 

Rozemberczki Zoltánnak hívnak.

Feleségemmel 3 felnőtt gyerekünk van, mindegyikőjükre nagyon büszke vagyok.

Imádom az internetet, mert demokratikus, könnyen tarthatok kapcsolatot, gyorsan szerezhetek információt.

Szeretek olvasni, kertészkedni, sétálni, tandemezni, úszni, evezni, barlangászni, zenét hallgatni.

Örülök, hogy megismerhettem a szoftverfejlesztés sok féle oldalát, sok programomat gyakorlatban is használták.

 

12 éves koromban elveszítettem a látásom focizás közben. A vakság természetes állapota az emberiség kb. 1 ezrelékének.

A vak emberek különleges korszakban élnek most, mert a beszélőszoftverek segítségével rengeteg információt, lehetőséget érhetnek el.

r_zoli.JPG

Mit nem kellene naponta megkérdezni tőlem?
1. A metró végállomásán, hogy melyik irányba szeretnék menni?
2. A kapunktól 10 méterre, hogy hazatalálok e, miközben megérkeztem a város másik végétől.
3. Meg lehet gyógyítani a szemem? (Persze, csak nincs időm orvoshoz menni! : - ))
4. Emlékszem a színekre, ismerőseim arcára? – Nem, a látás elvesztés együtt jár az összes emlék elvesztésével is!
5. Be tudom kötni a cipőm?
6. Tud állni?
7. Miért nincs vakvezető kutyája?

 

Mit érdemes megfontolni?
1. Egy vak ember csak abban különbözik tőled, hogy nem lát.
2. Azért is fontos a vak emberek elfogadása, mert ha valamilyen módon érintett leszel, akkor könnyebben fogsz boldogulni.
3. Ha vak embereket érintő dolgaid vannak, közvetlenül velük vedd fel a kapcsolatot.
4. Ha szemben állva egy vak embert szavakkal irányítasz, soha ne feledd el, hogy ami Neked balra, az Neki jobbra van!
5. Ha megszólítasz egy vak embert, a karja megérintésével jelezheted, hogy hozzábeszélsz.
6. Vak emberekre is mindig nézz rá, amikor velük beszélsz.
7. Ha véletlenül nekivezeted valaminek, ne aggódj, ez naponta többször megtörténik vele, nem esik kétségbe ezért.
8. Azért fontos a vak emberek érvényesülésének, önrendelkezésének, önállóságának a támogatása, mert ha nem válnak munkaképes állampolgárrá, akkor az adódból tartják el Őket, s ezt magadnak köszönheted az elutasító magatartásod miatt.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr912456479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.05. 23:31:43

Amit sohasem mertem megkerdezni egy kedves, szuletesetol kezdve vak ismerosomtol, megkerdezhetem itt, Toled?
Pl. vettem neki valamit, belepek az ajton, hoztam valamit, boldog szulinapot! Es o azt mondja: MUTATSD, hadd NEZZEM.
Beszelgetunk, mondom uj telefont vettem mert a regi beleesett a furdokadba. Es o mondja, MUTATSD, hadd NEZZEM. Es mindenre mondja, mutatsd meg. Vagy add ide, hadd nezzem meg.
Miert mondja ezt, ez nekem rossz erzes, mert tudom, hogy sohasem volt lato. Ezt mas is mondja? Vagy csak az o szokasa?
Bocsanatot kerek a kerdesert.

Péter 2 2017.05.05. 23:43:39

Igen, teljesen nyugodtan. Én látó vagyok, de tanítottam vak gyerekeket egy ideig. És igen, pont ez volt a legelső félelmem, amikor először találkoztam velük (egyetemista voltam, első ilyen találkozásom vakokkal), hogy jaj, csak nehogy valami olyan szót használjak önkéntelenül, ami a látásra utal, mert akkor rögtön itt lesz a világvége. És az első pár találkozás során kiderült, hogy a lehető legtermészetesebb módon használják ezeket a szavakat, és nemhogy semmi baj nincs, ha használod, hanem attól leszel mesterkélt és idegen, hogy érezhetően és kényszeredetten kerülni akarod. És látod, mind a mai napig pontosan emlékszem rá; nagyon fontos tanulság volt, az első a nagyon sok közül, amit közöttük szereztem.

Zoltán Rozemberczki 2017.05.08. 11:14:54

Szia!

Neki a megnézés azt jelenti, hogy kezébe fogja a telefont. Ha valamit nem ért vagy zavarónak talál, akkor azt majd jelzi feléd. Ne legyél zavarban, viselkedj természetesen, azzal segítesz Neki a legtöbbet. A természetes viselkedést mindenkinek meg kell tanulnia, s azt a környezetétől tanulhatja meg az ember fia.
süti beállítások módosítása