HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2012.07.31. 14:56 KezenFogva

Akár Kafka is írhatta volna

A napokban megcsörrent a telefonom, megkeresett egy cég egy „kihagyhatatlan” ajánlattal, melyet én el is fogadtam. Ez eddig egy hétköznapi történet, hogy ne mondjam, sablonos.

No, de a folytatás…

Abban egyeztünk meg, hogy másnap egy megadott időben fölhív egy hozzáértő ügynök, hogy megbeszélhessük a részleteket. Természetesen másnap nem hívott föl senki, csak harmadnap, akkor sem a megbeszélt időben, és nem az ügynök, a titkára, hogy az ügynök majd nekem is alkalmas időpontban felkeres. Meg is talált, sőt még a szerződés is megköttetett köztünk. Elmagyarázta, hogy minden szükséges adminisztrációt a cég intéz, nekem már nincs más dolgom, csak várni. Még arra is figyelmeztetett, hogy a folyamat akár hosszabb időbe is beletelhet, legyek türelemmel.

Én pedig vártam,… és vártam, aztán négy hónap után kicsit meguntam. Gondoltam, ennyi idő után akár már informálódhatom is. Megkezdtem tehát a telefonálgatást. Optimális esetben az ember azért kezd információt gyűjteni, hogy válaszról válaszra tisztább kép alakuljon. Velem ez azonban pont fordítva történt. Minél többet kérdezősködtem, annál zavarosabbnak tűnt a szituáció. Ám ez így nem is pontos, hiszen nem kaotikussá vált a helyzet. Sokkal inkább szürreálissá. Kafkaian szürrealisztikus világban kezdtem érezni magam.

Igen-nem, igen-nem. Pattogtak oda-vissza a sehova nem vivő beszélgetések. Nem érkezett meg a megkeresés; visszautasították a meg sem érkezett megkeresést; nem is létezik megkeresés, hiszen valójában a nyilvántartás szerint nincs is ilyen nevű igénylő.

Hűha, ez aztán izgalmas! Nem is létezem. Egyre tornyosultak a felhők. Most hogyan tovább?

Jobb ötletem nem lévén a már megkerestem az ajánlattevő céget. Legnagyobb meglepetésemre ott azt a választ kaptam, hogy már nem érvényes az akció, lejárt a határidő. Nem értettem a dolgot, hiszen én már közel négy hónapja jelentkeztem. Azért ennek csak utána járok. Már rég nem érdekelt az esetleges kedvezmény, ám az eljárás,… Nem hagyhattam annyiban.

Megnéztem hát magamnak az akadálymentes közlekedés lehetőségeit, és nyakamba vettem kerekesszékkel a várost. Ez sem volt egyszerű, szaporodtak az abszurd komédiába illő tapasztalataim, de a tömegközlekedést ismerve már nem lepődtem meg. Végül mégis csak célhoz értem, az ajtón is bejutottam, de az ügyfélszolgálat már megállított. Lelkesen keresték a szerződésemet, de hiába.

wheelchair.jpg

Ekkor az egyik fiatalember hirtelen a pulton heverő másolatra pillantott. Én tettem oda rögtön, amikor beléptem az ajtón. Természetesen be is mutatkoztam, amikor előadtam a kérésem. A jelek szerint mégis korábban elsikkadtak információk köztünk, ám csikorogva ugyan, de meglódult a gépezet. Elmozdultunk a holtpontról.

A fiú rám nézett, majd vissza a papírra, aztán a kolléganőjéhez fordult mondván: „A d-nél keresd!”A lány gépiesen pötyögni kezdett, hogy két másodpercen belül meg is találja az állítólag hiányzó dokumentumot. Elnézést kért, becsülettel elismerte, hogy ők hibáztak, így ebben az esetben semmisnek tekintik a határidő-csúszást, és a folyamatban lévő ügyek közé teszik. Mialatt beszélt, folyamatosan az adatbázist bámulta, de váratlanul fölemelte a fejét és elkerekedett szemmel rám meredt.”Ön dr.? Kerekesszékkel? Az hogy lehet?- kérdezte.

Annyira őszinte volt a megdöbbenése, hatalmas, csodálkozó a szeme, és persze a feszültség, hogy megsértődés vagy riposztozás helyett hangosan kacagni kezdtem, alig tudtam abbahagyni.

LINA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr374688740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása