HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2011.05.12. 07:00 K+F

Önkéntes voltam...

Címkék: humor gondolatok mindennapok gondolatébresztő életképek érzések őszinte élmények megható életetem életérzések

 

Mindenki számára, gondolom, emlékezetes az első munkahely?! Lehet ez negatív vagy pozitív emlék, de valószínűleg egy életre meghatározó lesz... Nem tudom, kinek van tapasztalata munka mellett az önkéntes vállalásaival kapcsolatban?! Mert ugye attól, hogy önként vállalja fel az ember az adott feladatot, egyáltalán nincs borítékolva, hogy könnyebb lesz azt végigcsinálni!
 
Én huszonegy évesen, nulla tapasztalattal, kerültem be egy súlyosan halmozott embereket ellátó osztályra. Önkéntesnek! Kemény munka volt! Mindenkinek kellett segítenem! Fiúknak-lányoknak vegyesen, a gyógyszerezéstől a fürdetésen át az etetésig, kortól függetlenül, mindent meg kellett csinálnom.
 
Bevallom, pokoli nehéz volt! Nem csak maga a munka volt megterhelő. A legnehezebb az a tény volt, hogy nem tudtam kapcsolatot teremteni az osztályon élőkkel!
 
Kommunikációra, arra, hogy kapcsolatot teremtsek az ellátottakkal, szinte alig volt esélyem. Az ellátottak ugyanis, sajnos, nem igazán tudtak beszélni, velünk, gondozókkal.
Egyetlen leány, A., tudott csak beszélni közülük, de ő sem sokat...
 
Általában, ha megkérdeztem, mi a helyzet vele, Ő azt válaszolta, hogy „Énekeljünk!” vagy, hogy „Mikor fogunk énekelni?” Őszintén szólva sosem hittem volna, hogy egyszer nem én a gondozó, hanem Ő az ellátott fog értem kiállni és gondoskodni rólam!
 

Egyszer nagyon aranyos dolog történt... Már akkor sem volt túl sok hajam, és valaki „lekopaszozott” a társaságból! :( Mire A. azonnal és hangosan védelmébe vett. Szinte kiáltotta: „Nem is kopasz, csak nincs haja!” :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr892893103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.12. 13:40:55

Fogyatékosok sokszor emberibbek, mint a "normálisak". :)
Az utolsó megnyilvánulás nagyon aanyos volt :)

tejcsokoládé (törölt) 2011.05.12. 14:18:48

"súlyosan halmozott embereket ellátó osztályra" - csak én érzem úgy, hogy ennek a mondatnak nincs értelme?
amúgy tényleg nem könnyű munka, én is dolgozom önkéntesként.
süti beállítások módosítása