HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2012.03.05. 10:40 KezenFogva

Kikerülni őket

„Mi van, nem látsz?” –kérdezte a férfi meglepődve. „Miért, maga sem?” – reagáltam én.

Ez a párbeszédnek alig mondható két mondat az első Budapesten töltött napjaimban hangzott el.

Történt ugyanis, hogy nagy lendülettel iparkodtam a Nyugati pályaudvar környékén a 4-6-os villamoshoz, hogy időben odaérjek egy tanfolyam elméleti óráira. Köztudott, hogy ezen az útvonalon meglehetősen sok ember mozog. Én is siettem, Fehér bot híján azonban egy óriás férfi mellkasán koppantam. J

A dialógust követően mindketten mentünk a magunk útján, de erre mindig emlékezni fogok. Ha nem használ az ember fehér botot, ha rosszul lát, járhat így. Nálam ez benne van a pakliban, nem lepődöm meg. Csak sosem értem, hogy a jól látó emberek sem látnak? Vagy csupán csak nem körültekintőek? Nem tudom, viszont tapasztalataim szerint hiába a fehér bot, gyakran így is elütnek, nekem jönnek, sőt még én kerülgetem a látó embereket, amikor szanaszét – gyakran életveszélyes módon - állnak a buszmegállóban.

Egy másik esetben, amikor párom sétált hazafelé, egyik kezében a szülinapi tortámmal, másikban fehér bottal, és ennek ellenére a járdán közlekedő biciklis úgy elütötte,hogy mindketten elestek. De említhetném a Blaha Lujza téri és a Nyugati téri aluljárókat is, ahol a hömpőlygő csőlátók átgázolnak mindenen és mindenkin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos, igen. Mindenkinek észnél kell lennie. Egy picit lehetnénk körültekintőbbek egymással szemben.

Figyeljünk oda egymásra is!

Kaméleon

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr694289946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása