HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2012.04.05. 16:35 K+F

Eltévedve

lost way.jpg

„Képzeld, kihasznált egy vak bácsi!” - Mesélte nekem mosolyogva egy barátnőm. A történet annyi volt, hogy átsegített a zebrán egy bácsit, aki át is akart menni, viszont a bácsi megkérte a barátnőmet, hogy ugyan már, ha ilyen kedves volt, kísérje már át még tovább, és ha lehet, kísérje el oda, ahová menni szeretne.

A bácsinak szerencséje volt, mert egy jó emberre akadt. A barátnőm, mivel ismert engem, mint látássérült személyt tudta hogyan segítsen.

Társaimtól viszont hallottam már elrettentő példákat. A megfelelő kommunikáció hiánya sok gondot okozhat. Velem is történt már hasonló, az én hibámból.

A Nemzeti Színházban voltam egy előadáson. Kocsi híján a sötétben a színház és a Művészetek palotája közötti parkolón vágtam keresztül. Kissé irányt tévesztettem, amikor is egy hölgy lépett oda hozzám, és megkérdezte: „Merre akar menni.”Boldogan mondtam, hogy a villamoshoz. Örültem, hogy segít. Elindultunk és kedélyesen csevegtünk. Kis idő múlva vettem észre, hogy nem olyan terepen sétálunk, ami ismerős számomra. Mentünk árkon-bokron keresztül. Mikor biztos voltam benne, hogy nem jó az irány, megkérdeztem:

„Merre megyünk?”

„Hát a villamoshoz. A kettes villamoshoz.” - A válasz meglepett.

Tudni kell ugyanis, hogy azon a környéken két villamos is megáll. Ezt elfelejtettem.

A helytelen kommunikációm miatt, mely számomra volt csak egyértelmű mivel én csak az 1-es villamossal járok, a kettes villamosnál kötöttem ki, holott a célom az egyes villamos végállomása lett volna.

Ezek után a helyzet megoldódott, a hölgy nem hagyott ott, hanem elkísért a másik villamos megállóba.

Nos, igen, félreértések történhetnek. A pontos kommunikáció megoldás lehet.

Inkább kérdezz vissza! Akár többször is. Ez nem szégyen és nem ciki. Minek fussunk felesleges köröket, nemigaz?

Kaméleon

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr474365811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása