HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2012.04.27. 06:58 KezenFogva

Mosolyogj, úgy könnyebb!

Címkék: autizmus találkozás down szindróma értelmi fogyatékosság

Sokan gondolják úgy, hogy a fogyatékos emberekkel lenni frusztráló, de legalábbis zavaró, kellemetlen és sajnálatba torkolló feszengés. Ők azok, akik még soha életükben egy percet sem töltöttek el egyetlen fogyatékos embertársukkal sem. Én már több ilyen percen vagyok túl és nagyon sok olyan percen, amikor nagyon jól mulattam a társaságukban. Hármat megosztok veletek.

A Down-kóros kisfiú esete a kólával

Már egy ideje ismertük egymást és igen jóban voltunk. Az egyik délután mikor én az ital automatánál álldogáltam odajött hozzám és óriás szemekkel nézve megkérdezte, hogy veszek-e neki kólát. Persze, mondtam. Tapasztalatlan vagyok – nincs gyerekem… Az már egy kicsit gyanús volt, hogy gyakorlatilag egy húzásra megivott félliternyi üdítőt, de gondoltam szomjas volt. Aztán mikor az anyukája kissé mérgesen kérdezte, hogy hogy kerül a gyerek kezébe kóla, akkor már gondoltam, hogy simlisség áldozata lettem. Kiderült, hogy a fiúcska nem ihat kólát, mert egyáltalán nem tud tőle aludni és bizony most egy elég nehéz és nyűgös éjszakának néznek elébe. Persze ez mit sem számít, ha ő szereti és megvan a magához való esze: tudja kit kell megkörnyékezni.

Mese nincs?!

Egy műsor előzetes megbeszélésére kísértem a TV-be autista fiatalokat. Mindenki eléggé meg volt szeppenve, kivéve az egyikőjüket, aki úgy érezte magát, mint egy igazi TV sztár. A búcsúzkodásnál már annyira bátor volt, hogy egyenesen odament a szerkesztőhöz és nagy hangon kérdőre vonta: Szerkesztő úr! Azt mondja meg nekem, hogy miért nincs több mese a TV-ben! Mindig csak unalmas műsorok vannak, segítsen nekem, mesét akarok! Alig tudtok meggyőzni, hogy nem a legkompetensebb embert kéri a műsorszerkezet megváltoztatására…

Fogadd el

A KézenFogva Alapítvány közvélemény-formáló kampányában évek óta dolgozom önkéntesként. A rendezvényeken nagyon sok fogyatékos emberrel találkozom. Az egyik kedvenc történetem, mikor szélforgót hajtogattunk együtt és a súlyosan értelmi fogyatékos fiúnak annyira tetszett a sok színes papír és ahogyan a lap életre kel és forog, hogy mindig újabbat és újabbat kellett készítenem neki: Néni, néni, még egyet! Mikor már kb. 6 szélforgón voltam túl és minden ujjamat összeszurkáltam a gombostűvel, csak akkor néztem fel és láttam meg, hogy nem magának kéri. Az összeset szétosztotta a körülöttünk álló, tátott szájú egészséges kisgyerekeknek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr744468280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luzercica 2012.04.27. 10:32:45

Olyan szerencsés vagyok, hogy megismerhettem egy down szindrómás fiatalembert (29 éves). A legcsodálatosabb fiú, akivel valaha is találkoztam. Tátott szájjal néztem, ahogy az édesapjára nézett, és ahogy kimutatta a szeretetét felé. A legőszintébb érzelmeik vannak. Csak szeretni lehet őket.

élhetetlen 2012.04.27. 13:59:46

Nos ez hosszú lesz.
Még, vagy harminc évvel ezelőtt! Volt pár tolókocsis kollága, informatikusok. A velük való érintkezés az Ő hozzáállásukon alapul. Nem volt kínos, ha tekert a folyosón kézzel, és éppen arra mentem, akkor toltam, azaz rodeóztunk. Ha bedöglött a hátsó lift, lementünk hárman, és felhoztuk. Mentem haza úgy a Benkó klubból, (Zuglóban laktam, ott volt mozgássérültek és vakok intézete is), hogy hazavittek egy trabanttal, és elrendeztük, hogy ki hova ül, hova tesszük a mankókat, és ugyanolyan szívesen segítettek, mint én bármikor. És a vak nő, akivel rendszeresen találkoztam a villamoson, egyáltalán nem vette zokon, hogy úgy köszöntem el, hogy viszont látásra. Amikor segítsére szorulnak, akkor segíteni kell. Ilyen szitu volt pl, mikor leesett a hó, és az általuk már ismert, kitapogatható terepen idegen buckák jelentek meg. De nem tudok elképzelni embert, hogy amikor valaki ott tapogat, akkor nem segít, anélkül, hogy ez őt zavarba hozná. A másik, számomra mesébe illő futam, a kutyák. Bekíséri a gazdáját a vakok intézetébe, és utána hazamegy (a 74-es troli volt). Édesek, jelezni nem tudnak, nem érik el a gombot, nyüzsögnek, mikor le kéne szállniuk, ha senki nem jelez, akkor legfeljebb futnak egy megállót hazáig, és este trolival elmennek a gazdi elé. (Nem tudom, megvan-e még a vakok intézete, ez harminc éves sztori.)
süti beállítások módosítása