HTML

Támogasd munkákat!

Add adód 1%-át a KézenFogva Alapítványnak! Adószám: 18050495-2-43

További adományt az alábbi számlára utalhatsz: Bankszámla szám: 11991102-02135012

Rólunk

Azoknak segítünk, akik kérni sem tudnak. A fogyatékos emberek ügye a mi ügyünk! A KézenFogva Alapítvány 1993 óta küzd azért, hogy a fogyatékos emberek is egyenlő jogú tagjai legyenek a társadalmunknak.

Kézenfogva Alapítvány a Facebook-on

Történetek fogyatékos emberekkel, emberekről és emberekért

2012.11.08. 16:47 KezenFogva

14 évesen

Címkék: gyerek mindennapok életképek élmények down fogyatékos down szindróma fogyatékos ember downkór

Folytatjuk sorozatunkat a Down szindrómás kislányt nevelő család életéről. Köszönjük szépen, hogy engedélyt adtak a történetük közlésére.

Ma van a Réka szülinapja! 14 éves! Alig hiszem!

Hiszen még csak most volt kisbaba. Egy kis rongybaba, akiben szinte senki nem hitt. Talán még mi magunk sem. Hiszen mást se hallottunk, csak hogy mennyire nehéz lesz, mennyire fogyatékos, mennyi mindent nem tud majd. És hogy az lenne a legjobb mindenkinek, ha intézetbe adnánk. És gyorsan szüljek egy másik gyereket, mert még annyira fiatal vagyok.

Arról persze senki sem szólt, hogy mennyi mindent TUD majd! És mennyi mindent tudunk meg majd mi, csak azért mert Ő van nekünk! És mennyi embert is megismerhetünk általa, akiket most nagyon sajnálnánk, ha nem ismerhetnénk!

Hétvégén anyukám főz ünnepi ebédet. Réka szerint persze a legünnepibb ebéd a szalonna hagymával. Na mindegy, akkor nekünk ünnepi. Én meg sütök tortát...aztán legfeljebb elmegyünk a cukrászdába. Mert attól, hogy cukrász lánya vagyok, még nincs a véremben a torta-készítés ABC-je. Örülök, ha egy-egy nem túl bonyolult recepttel megbirkózom, ami maximum az összetevők kikavarásából és tepsibe rakásából áll. És tuti felfüggesztem azt a fogyókúrát, amit elvileg mindig tervezek, hogy na, most aztán hozzákezdek. De csak a tervezésig jutok, mert a megvalósítás már nem megy, Elvem, az, hogy mozgással, tudatos étkezéssel bárki le tud fogyni, de így mint én, lustán és csoki evéssel…

mosoly.JPG

Megkaptuk Réka személyijét!

Hú, olyan büszke voltam, mint a csuda. Még nagyanyám sem tudta elvenni a kedvemet. Az a legszörnyűbb, hogy fel sem fogja, hogy mit beszél és mennyire megbántott vele.

Dicsekedtem ugyanis neki a Réka személyivel, mutattam, hogy milyen helyesen morcoska a képen, erre azt mondja nagy fejcsóválva, sóhajtozva: "jaj, milyen szép kislány is lehetne, ha normális lenne..."

Mintha szíven szúrt volna! Nyeltem egyet, kifújtam a levegőt, számoltam háromig és csak annyit feleltem, hogy a Réka így szép, ahogy van!

De azóta mindig a fülemben visszhangzik. Hogy mondhatott ilyet?! Normális…. Ki a normális? És ki nem? Mamát az sem mentesíti, hogy valószínűleg fel sem fogta, hogy ez nekem mennyire rosszul esett. Lehet, hogy öreg és lehet, hogy nem is "úgy" gondolja, de akkor ne mondjon inkább semmit!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kezemfogva.blog.hu/api/trackback/id/tr284897432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkati462 2012.11.08. 20:07:36

Gyönyörű kislány,imádom a mosolyukat!!! És mily érdekes anyukám aki 83 éves mindig megkérdi"lányom nem lenne jobb és könnyebb,ha hetes iskolába adnád Dávidot" És én mosollyal az arcomon "nem anyukám,nekem nem teher a gyermekem és ha vissza pörgethetném az időt akkor újból világra hoznám" és akkor egy jó időre megnyugszik,nem hozza fel a témát,és igazából nagyon szereti Dávidomat!!!
süti beállítások módosítása